Vraag & Antwoord
V. Ik heb een brief of e-mail ontvangen van mijn verhuurder dat Property Audit Services contact met mij opneemt. Wat kan ik verwachten?
A. Property Audit Services maakt per e-mail of telefonisch een afspraak met u voor een bezoek en verifieert uw gegevens en adres. Als de auditor bij u op bezoek komt, zal hij/zij zich legitimeren en u vragen om toestemming om binnen te komen. Hij neemt de meterstanden op en vraagt u of er nog bijzonderheden zijn die van belang zijn voor de verhuurder en die hij kan doorgeven.
V. Wat is de reden voor de audit die Property Audit Services namens de verhuurder uitvoert?
A. De verhuurder is in toenemende mate betrokken bij het wel en wee van haar huurders. Dit in het kader van het voorkomen van identiteitsfraude, illegale onderhuur en het verhogen van de veiligheid. Zoals vaak te lezen is in de media wordt bijvoorbeeld 30% van alle woningbranden in verband gebracht met illegale activiteiten in woningen. Uw verhuurder wil de leefomgeving zo veilig mogelijk maken voor haar huurders en is aansprakelijk volgens de Woningwet. Hij maakt gebruik van zijn wettelijke mogelijkheden om deze risico’s te beperken.
V. Hoe herken ik de auditor die namens de verhuurder op bezoek komt?
A. De auditor heeft een legitimatiebewijs en zal dat u tonen.
V. Hoe lang duurt de audit?
A De audit duurt gemiddeld 10 minuten.
V. Welke rechten heb ik als huurder?
A. U heeft alle rechten conform de huurovereenkomst die u heeft met de verhuurder alsmede die zijn vastgelegd in de wettelijke bepalingen. Voor meer informatie adviseren wij u contact op te nemen met de verhuurder.
V. Ik heb een afspraak met de auditor maar ik ben plotseling verhinderd. Hoe kan ik contact opnemen?
A. U kunt telefonisch contact opnemen met het telefoonnummer dat vermeld is op deze website.
V. Ik heb een opmerking, compliment of klacht over de audit en/of de auditor.
A. Op de website vindt u een formulier. Als u dit invult en verzendt, neemt Property Audit Services op zeer korte termijn telefonisch contact met u op.